Pædagogisk grundlag

Ministeriets fokusmål er fundamentet for tilrettelæggelse af vores moduler.

Årsagerne til at eleverne har brug for ekstra faglig støtte og motivation kan

være mange, og derfor er vores tilgang forskellig fra elev til elev.

Vi har alle erfaring med elever, der på den eller den anden måde er kommet i

klemme fagligt og/eller socialt.

En klassestørrelse på max. 4 elever, sammenholdt med en langvarig pædagogisk

indsigt, har vi alle forudsætninger for at give et "løft", hvor det kræves.

Vi kan skabe rammerne for, at alle bliver mødt præcis på det niveau, hvor de befinder sig. Dermed kan den optimale undervisning sammensættes.

Der er mange måder at lære på. Det betyder selvfølgelig også, at der er mange måder at lære fra sig på! Dette er vi hos Fritidsskolen.dk klar over.

Vores undervisning er derfor tilrettelagt efter hvilke forudsætninger, eleven har, samt hvordan eleven får mest ud af undervisningen. Det betyder i al sin enkelthed, at vi sætter fokus på den enkelte elev, og at undervisningen tilrettelægges herefter.

Vi bruger forskellige undervisningsstrategier for at opnå dette. Om det er Cooperativ Learning eller Howard Gardners "Mange intelligenser" eller en helt tredie strategi, vi vælger at bruge, er helt op til den givne situation.

Vi bruger de nyeste metoder samt undervisningsmateriale. Meget af vores materiale skabes af os selv, men vi bruger også de bedste online materialer til, at understøtte vores undervisning.