Sammen skaber vi forandring!
Undervisere ved Fritidsskolen, København
Helle T. Ellemann
Spansk og coach
Jeg anvender ofte den coachende tilgang til eleven, hvilket giver eleven et større ansvar og derved en mere selvstændig deltagelse i læringsprocessen.
Klik på billedet og læs mere
Jesper Brinck
Dansk
Ved at arbejde med alt det barnet kan og magter opbygges selvværd og selvtillid. Det skal bruges til at videreudvikle oplærte færdigheder eller lære nye.
Klik på billedet og læs mere
Andreas Damgaard
Matematik
For mig er det vigtigt, at eleven finder faget interessant - det er derfor min fornemste opgave, at gøre eleven interesseret.
Klik på billedet og læs mere.
Maren Bo
Dansk
En god relation er grundlaget for læring. Jeg mener, at eleven skal mødes og anerkendes, der hvor eleven er. Jeg anerkender det eleven kan og arbejder videre derfra.
Klik på billedet og læs mere.
Jakob Frost
Tysk, samfundsfag
For mig handler det om fokus på eleven - ikke bare generelt - men på hver enkelt elev.
Klik på billedet og læs mere.
Peter Frederiksen
Dansk
Når et barn skal lære noget nyt, skal der være en vis forståelse mellem læreren og eleven. Denne "kontakt" er altafgørende for elevens læring.
Klik på billedet og læs mere.
Rikke Frederiksen
Engelsk og dansk
Jeg synes, det er vigtigt at hjælpe eleven med at samle sin opmærksomhed, så vi har en fælles oplevelse af tingene. På den måde er det meget lettere at sætte sig nye mål.
Klik på billedet og læs mere
Anne Nørregård
Tysk og dansk
For mig er det vigtigt, at eleven oplever et rart og trygt læringsmiljø, da jeg mener, at det er grundlaget for, at læring overhovedet kan finde sted.
Klik på billedet og læs mere
Uwe Herter
Matematik, dansk og fysik/kemi
Gennem mange års undervisning og coaching kender jeg børn og unges forskellige måder at lære på. De unge bliver af mig mødt gennem
anerkendende tilgang i et sprog de forstår og respekterer. Læringen foregår på mange måder tilpasset netop dit barns behov og ressourcer.
Klik på billedet og læs mere
Simone Christensen
Matematik og Dansk
Jeg tror på, at alle børn gerne vil lære og blive dygtige fagligt. Nogle har bare brug for et ekstra lille skub.
For mig er det afgørende, at vi som lærere guider vejen til denne læring, og møder den enkelte elev på dets niveau, så den optimale læring kan opnås.
Klik på biledet og læs mere